مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 07:102021-12-19پزشكي

راه های تشخیص مسمومیت با گاز Co در افراد


رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: اولین علائم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن سردرد است، به گونه ای که در دو طرف سر، - درد به صورت کوبنده بروز می کند، در صورت افزایش میزان گاز مونوکسیدکربن ضعف عضلانی، سرگیجه، تهوع و استفراغ، خواب آلودگی، تنگی نفس، تاری دید، تشنج و .

در فرد رخ می دهد و ممکن است فرد به کما رفته یا دچار مرگ خاموش شود.

محمد حیدری در گفت وگو با ایسنا با اشاره با مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در سال گذشته 84 مورد مسمومیت با گاز Co در استان گزارش شد که بیش ترین گزارشات با 26 مورد در شهرکرد و کمترین با دو مورد در شهرستان بن بود.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی چهارمحال و بختیاری افزود: در سال جاری نیز تاکنون 79 مورد گازگرفتگی با گاز Co در استان گزارش شده است که یکی از آن ها جان خود را از دست داد و مابقی به مراکز درمانی اعزام و یا در محل درمان شدند.

وی با بیان اینکه به گاز مونوکسید کربن قاتل خاموش نیز می گویند، عنوان کرد: در شش ماهه دوم سال آمار مسمومیت با گاز Co در چهارمحال و بختیاری بیش تر از شش ماه ابتدایی سال بوده و همچنین در شش ماه ابتدایی ماموریت های حوزه غرق شدگی بالاتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه های تشخیص مسمومیت با گاز Co در افراد

راه های تشخیص مسمومیت با گاز Co در افراد