مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 07:352021-12-19سياسي

مسیر وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند یک کار نظام مند فکری است


مسیر وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند یک کار نظام مند فکری است که مقدمات آن انجام شده به طوری که باید به همان پایه هایی که قرن دوم در تشکیل تمدن اسلامی داشتیم، - بازگردیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از روسای دانشگاه ها و حوزه های علمیه، اندیشمندان و صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی در تالار باغ موزه نگارستان دانشگاه تهران برگزار شد.

طهرانچی در این مراسم با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: موضوع وحدت حوزه و دانشگاه، یک بحث بنیادی است، چرا که هر دو نهاد، از موسسات تمدنی محسوب می شوند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه برای وحدت باید به چهار مولفه مبانی ساختاری و هدف و روش توجه داشت، اظهار داشت: نگاه امام خمینی(ره) در وحدت علم و دین را می توان در کتاب چهل حدیث مشاهده کرد.

وی با اشاره به اهمیت تعامل و وحدت علم و دین، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری سال 1368 در دیدار جمعی از دانشجویان و طلّاب به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه بیان داشتند در نظام اسلامی، علم و دین پابه پا باید حرکت کند.

وحدت حوزه و دانشگاه، یعنی این دو شعبه هستند از یک مؤسّسه؛ مؤسّسه علم و دین.

مؤسّسه علم و دین یک مؤسّسه است و علم و دین با هم هستند؛ [این مؤسّسه] دو شعبه دارد: یک شعبه، حوزه های علمیّه هستند؛ یک شعبه، دان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسیر وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند یک کار نظام مند فکری است

مسیر وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند یک کار نظام مند فکری است