مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 07:502021-12-19سياسي

اختلاف بین حوزه و دانشگاه باعث شکاف معرفتی در جامعه می شود


رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: مهم ترین موانع تحقق وحدت حوزه و دانشگاه را موانع تاریخی از بدو تاسیس دانشگاه به جهت کم فروغ کردن حوزه های علمیه و تلاش دشمن به جهت بدبین کردن این دو قشر نسبت به یکدیگر و تفاوت در مبانی معرفتی و روش شناختی .

- حجت الاسلام سیدمحمد سادات رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان  به مناسبت 27 آذرماه سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: مقصود از وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت مطلق بدین معنا که حوزوی ها دانشگاهی شوند و یا دانشگاهیان حوزوی، نیست.

وی عنوان کرد: از باب مصلحت و ضرورت نیست که پس از مرتفع شدن مصلحت به وجود آمده حوزه و دانشگاه هر کدام در جای اولیه خود قرار بگیرند بلکه مقصود وحدتی معقول بر اساس منظومه فکری امامین انقلاب و حرکت در یک افق هماهنگ به جهت دستیابی به اهداف مشترک است.

این استاد حوزه و دانشگاه مهم ترین موانع تحقق وحدت حوزه و دانشگاه را موانع تاریخی از بدو تاسیس دانشگاه به جهت کم فروغ کردن حوزه های علمیه و تلاش دشمن به جهت بدبین کردن این دو قشر نسبت به یکدیگر و تفاوت در مبانی معرفتی و روش شناختی و سیاست زدگی و حزب بازی دانست و افزود: شکاف بین این دونهاد علمی باعث شکاف عمیق معرفتی در جامعه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلاف بین حوزه و دانشگاه باعث شکاف معرفتی در جامعه می شود

اختلاف بین حوزه و دانشگاه باعث شکاف معرفتی در جامعه می شود