مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 08:202021-12-19اقتصادي

لزوم حذف یارانه انرژی برای پرمصرف ها


برآوردهای جهانی حاکی است بالاترین میزان یارانه انرژی پرداختی در سال 2020 به ایران تعلق دارد؛ موضوعی که به گفته کارشناسان نوعی فاجعه در اقتصاد بوده و در شرایط فعلی تنها راه اصلاح یارانه انرژی پرمصرف هاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در ایران بخش مهمی از یارانه انرژی به صورت غیرنقدی پرداخت می شود که این موضوع در سال های گذشته بارها با انتقاد کارشناسان مواجه بوده است.

متاسفانه این یارانه به دست نیازمندان واقعی نمی رسد و ثروتمندان بیشترین استفاده را از آن می برند.

در ایران یارانه ها به دو دسته نقدی و غیرنقدی تقسیم می شود؛ با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها از حدود 11 سال پیش یارانه نقدی در اختیار مردم قرار گرفته است اما همچنان بخش بسیار مهمی از نظام پرداخت یارانه ها در ایران به شکل غیرنقدی برنامه ریزی شده است.

میزان یارانه انرژی که سالانه در ایران پرداخت می شودگفته است: این یارانه باعث می شود که قیمت گاز، برق و بنزین پایین تر از نرخ واقعی باشد.

این رقم در طولانی مدت به ضرر اقتصاد تمام می شود و البته با توجه به نحوه پرداخت آن اقشار ثروتمند استفاده بیشتری از این یارانه می برند.

به گفته وی ما در این زمینه راهکارهایی را همچون توزیع عادلانه حمایت های دولتی و ایجاد انگیزه کافی برای بهینه سازی مصرف انرژی مطرح کردیم که امیدواریم با پیگیری دولت لاا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم حذف یارانه انرژی برای پرمصرف ها

لزوم حذف یارانه انرژی برای پرمصرف ها