مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 08:352021-12-19اقتصادي

نفت چگونه به 380 دلار در هر بشکه می رسد؟


شرکت لوک اویل در گزارش انرژی بلندمدت پیش بینی کرد قیمت هر بشکه نفت در هر سه سناریو برای توسعه انرژی جهانی تا پایان سال 2050 از 100 دلار در هر بشکه فراتر می رود و تورم و قیمت بالای کربن احتمالا قیمت نفت را به 380 دلار در هر بشکه می رساند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در سناریوی دگرگونی لوک اویل، حذف سریع تر نفت و گاز و توسعه سریع و موثر انرژی تجدیدپذیر و حمل و نقل برقی فرض گرفته شده است.

در این سناریو تمرکز جهانی روی تغییرات اقلیمی است که به رسیدن اقتصادهای جهان به سطح کربن خنثی تا سال 2050 منتهی می شود و انرژی و صنعت جهانی دستخوش تغییرات اساسی می شود.

لوک اویل اعلام کرد تورم ممکن است دسترسی پذیری مصرف کنندگان به انرژی در سال 2015 را کاهش دهد و در سناریوی دگرگونی ، نفت می تواند در سال 2050 به 380 دلار در هر بشکه صعود کرد و تورم باعث بزرگترین افزایش قیمت نفت خواهد شد.

قیمتهای کربن هم 70 دلار به قیمت هر بشکه نفت اضافه می کند.

دو سناریوی دیگر که لوک اویل درباره چشم انداز انرژی جهانی تا سال 2050 صحبت کرده است، یکی سناریوی تحول بر اساس سیاست انرژی بین المللی و برنامه های ملی جاری با در نظر گرفتن توانمندیهای فناوری موجود و دیگری سناریوی تعادل است که فرض می گیرد بین اهداف اقلیمی و توسعه اقتصادی موازنه ای ایجاد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نفت چگونه به 380 دلار در هر بشکه می رسد؟

نفت چگونه به 380 دلار در هر بشکه می رسد؟