مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 09:402021-12-19اجتماعي

طرح رصد علل معلولیت در جامعه اجرا می شود/22 هزار معلول زیرپوشش بهزیستی است


طرح رصد معلولیت و دلایل شیوع آن در زنجان همزمان با 9 استان دیگر اجرایی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، محمد محمدی قیداری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر 22 هزار و 326 نفر افراد دارای معلولیت تحت پوشش این اداره کل هستند که از این تعداد 11 هزار و 143 نفر در حوزه توانبخشی مستمری دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به حق طبیعی معلولان در جامعه افزود: استفاده از ظرفیت جامعه، حق مالکیت و رهبری برنامه های مربوط به افراد دارای معلولیت توسط خود آنها از دیگر اصول این حوزه به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه برابری و عدم تبعیض از مهمترین شاخصه های مطالبه اجتماعی در راستای حقوق افراد دارای معلولیت است، یادآور شد: آگاه سازی، مهمترین گام برای شناساندن توانایی های افراد دارای معلولیت است که در این زمینه رسانه های جمعی در برابر تمامی گروه های اجتماعی از آن جمله افراد دارای معلولیت رسالتی دارند که تامین کننده نیازهای اطلاعاتی و بازتاب دهنده نوع نگاه و وضعیتشان باشد.

محمدی قیداری با تاکید بر پیشگیری از بروز معلولیت، بیان کرد: علاوه بر خطاهای انسانی، استاندارد نبودن خودروها و جاده ها نیز یکی دیگر از عوامل ایجاد معلولیت به شمار می رود که باید به سمت استانداردسازی حرکت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح رصد علل معلولیت در جامعه اجرا می شود/22 هزار معلول زیرپوشش بهزیستی است

طرح رصد علل معلولیت در جامعه اجرا می شود/22 هزار معلول زیرپوشش بهزیستی است