مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 09:402021-12-19سياسي

دور دوم انتخابات شیلی: رهبر اعتراضات دانشجویی مقابل حامی پینوشه


مردم شیلی، امروز (یکشنبه) در انتخاباتی شرکت می کنند که شاید حساس ترین انتخابات دهه های اخیر این کشور باشد.

دو کاندیدای این انتخابات، از حقوق بازنشستگی و خصوصی سازی گرفته تا حقوق بشر، - مردم شیلی، امروز (یکشنبه) در انتخاباتی شرکت می کنند که شاید حساس ترین انتخابات دهه های اخیر این کشور باشد.

دو کاندیدای این انتخابات، از حقوق بازنشستگی و خصوصی سازی گرفته تا حقوق بشر، چشم اندازهای بسیار متفاوتی برای آینده شیلی دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، گابریل بوریک، رهبر سابق 35 ساله اعتراضات دانشجویی، وعده تغییرات اجتماعی را داده و در نظرسنجی های پیش از انتخابات، پیشتاز بوده است؛ در مقابل، خوزه آنتونیو کاست، یک وکیل بسیار محافظه کار قرار دارد که با وعده هایش مبنی بر برقراری نظم و قانون، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

روز گذشته، کاست در یادداشتی با اشاره به وعده تغییر با نظم و ثبات خودش و برنامه دگرگونی تمام عیار رقیبش، یعنی بوریک، گفت: دو الگوی این ملت، رو در روی یکدیگر قرار دارند.

هیچ یک از این دو کاندیدا، متعلق به جریان اصلی سیاسی مرکزی این کشور نیستند، جریانی که از بازگشت دموکراسی از سال 1990 در شیلی قدرت را در دست داشته است؛ تا پیش از آن، شیلی چندین سال تحت استبداد نظامی ژنرال آگوستو پینوشه بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دور دوم انتخابات شیلی: رهبر اعتراضات دانشجویی مقابل حامی پینوشه

دور دوم انتخابات شیلی: رهبر اعتراضات دانشجویی مقابل حامی پینوشه