مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 10:302021-12-19پزشكي

سرطان یکی از بخش های مغفول و پر هزینه است


رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت، از اجرای پایلوت پیاده سازی نسخه الکترونیک در بخش سرپایی حوزه سرطان خبر داد.

- ، مهدی شادنوش ضمن بیان اهمیت ثبت داده های بیماران نادر و صعب العلاج گفت: با توجه به مشکلات موجود از جمله محدودیت منابع، نداشتن اطلاعات دقیق و تغییرات مدیریتی؛ لزوم هوشمند سازی سیستم و فاصله گرفتن از روش های سنتی احساس می شود.

وی افزود: در حوزه درمان بیماری ها، سامانه مدیریت بیماری های نادر از سال گذشته به عنوان محور ثبت اطلاعات و خدمات این گروه از بیماران ایجاد شده است.

هدف از ایجاد این سامانه، ثبت دقیق اطلاعات افراد دارای بیماری های مزمن و صعب العلاج با هزینه های کمرشکن، از طریق کد ملی است تا به صورت آنلاین مشخصات و خدمات مورد نیاز مشخص گردد.

به عنوان مثال با ثبت اطلاعات بیماران مبتلا به SMA مشخص گردید در مجموع 275 بیمار از 6 تیپ این بیماری در کشور وجود دارند که از طریق ساماندهی اطلاعات سیستمی خدمات مورد نیاز هر فرد شناسایی شده است.

شادنوش ادامه داد: با توجه به حجم بالای امور، جهت ایجاد زیرساخت ها از ظرفیت NGO ها و سازمان های مردم نهاد برای همکاری با وزارت بهداشت در بخش های مختلف استفاده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرطان یکی از بخش های مغفول و پر هزینه است

سرطان یکی از بخش های مغفول و پر هزینه است