مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 10:452021-12-19اقتصادي

برخورد وزارت کار با کاریابی هایی که پیگیر مهاجرت باشند


معاون اشتغال وزیر کار با بیان اینکه وزارت کار با کاریابی هایی که مهاجرت نخبگان را دنبال کنند برخورد می کند، تاکید کرد: کاریابی هایی رشد می کنند که قدرت رقابت و اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برابر آمارها بیش از 50 درصد نیروی کار مورد نیاز در کشورهای توسعه یافته توسط کاریابی ها جذب می شود، در حالی که این میزان در کشور ما بین 20 تا 25 درصد است، با این حال کاریابی ها سهم بسزایی در تامین نیروی کار مورد نیاز و معرفی فرصت های شغلی مناسب برای جوانان و جویندگان کار دارند.

کارشناسان تاکید دارند با توجه به ظرفیتهای بالای موسسات کاریابی باید در بخشهای مختلفی از جمله واگذاری بسیاری از امور از توان و ظرفیت آنها به شکل مطلوب استفاده کرد.

محمود کریمی بیرانوند ـ معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ توسعه مجوز کاریابی ها را در رأس سیاستهای اشتغال عنوان کرده و می گوید: با دادن تسهیلات مشکل اشتغال برطرف نمی شود و در موضوع اشتغال، همه اقشار جامعه باید با مشارکت خود، معضل بیکاری را رفع کنند.

وی سیاست رسمی خود در بحث کاریابی ها را رفع انحصار از آنها برشمرده و می افزاید: درحال حاضر توسعه مجوز کاریابی ها در راس برنامه ها قرار دارد و این امر به معنی تضعیف آنها نیست بلکه تقویت کاریابی ها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخورد وزارت کار با کاریابی هایی که پیگیر مهاجرت باشند

برخورد وزارت کار با کاریابی هایی که پیگیر مهاجرت باشند