مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 10:452021-12-19بين الملل

تداوم مقاومت شهروندان سودانی مقابل کودتا، در سومین سالروز انقلاب


انقلاب سودان در حالی امروز (یکشنبه) وارد چهارمین سال خود شد که این کشور با چالش های مختلف مواجه است؛ چالش هایی که با کودتای نظامی اخیر و قرار گرفتن جنبش انقلابی در مقابل آن و درخواست برای سرنگونی این کودتا پیچیده تر شده اند.

- انقلاب سودان در حالی امروز (یکشنبه) وارد چهارمین سال خود شد که این کشور با چالش های مختلف مواجه است؛ چالش هایی که با کودتای نظامی اخیر و قرار گرفتن جنبش انقلابی در مقابل آن و درخواست برای سرنگونی این کودتا پیچیده تر شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، العربی الجدید در گزارشی درباره انقلاب 2018 سودان علیه حکومت عمر البشیر، رییس جمهوری سابق این کشور نوشت که اعتراض های مردمی در سودان از 19 دسامبر 2018 (28 آذر 97) و در پی افزایش قیمت نان و سوخت در این کشور آغاز شد و در نهایت این اعتراضات چند ماهه به برکناری عمر البشیر در اواخر فروردین ماه 1398 منجر شد.

پس از سرنگونی عمر البشیر شهروندان و غیرنظامیان سودان حاضر به پذیرش حاکمیت شورای نظامی نشدند و بار دیگر به خیابان ها آمدند و در نهایت شورای نظامی حاکم به سودان حکومت دو ساله انتقالی را تشکیل داد که بین نظامیان و احزاب مدنی تقسیم شد.

طبق این گزارش، دولت عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان دستاوردهایی طی این دوره داشت ازجمله لغو تحریم ها علیه این کشور اما به دلایل مختلف نتوانست رضای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم مقاومت شهروندان سودانی مقابل کودتا، در سومین سالروز انقلاب

تداوم مقاومت شهروندان سودانی مقابل کودتا، در سومین سالروز انقلاب