مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 11:502021-12-19سياسي

شناسایی آلودگی ها با سامانه پایش پیوسته هوا


سامانه پایش پیوسته هوای ایران ساخت، آشکارسازی سریع و با تاخیر ذره های آلاینده را انجام می دهد و میزان آن را اندازه گیری می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، الناز احمدی مدیرعامل شرکت نوین طیف پرتو گستر از امکان اندازه گیری پیوسته و پایش آلودگی هوا به ذرات رادیو اکتیو گفت و ادامه داد:علاوه بر آن میزان گامای موجود در محیط نیز توسط سیستم پایش پیوسته هوا قابل اندازه گیری است.

آشکار سازی سریع مواد رادیواکتیو مصنوعی در سیستم پایش پیوسته هوا، آشکارسازی سریع و تاخیری ذرات رادیو اکتیو شامل رادیونوکلیدهای مصنوعی ساطع کننده بتا و آلفا انجام می شود.

نمایش پایش بر خط اکتیویته حجمی رادیونوکلوییدهای مصنوعی ساطع کننده آلفا و بتا در هوا، همچنین اکتیویته حجمی رادن و تورن و میزان گامای موجود در هوا به همراه ذخیره سازی اطلاعات نیز از سایر قابلیت های سیستم پایش پیوسته هواست.

آشکارسازی سریع مواد رادیواکتیو مصنوعی، شناسایی و پایش همزمان و پیوسته رادیونوکلوییدهای مصنوعی در هوا، اندازه گیری گاز رادون، تورون و میزان گامای موجود در هوا، جمع آوری طیف گاما از فیلتر مصرف شده پس از طیف سنجی آلفا بخشی از توانمندی های این سامانه ایران ساخت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی آلودگی ها با سامانه پایش پیوسته هوا

شناسایی آلودگی ها با سامانه پایش پیوسته هوا