مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 11:552021-12-19سياسي

کدام میراث ناملموس کشورها جهانی شدند؟


شانزدهمین جلسه کمیته بین الدول حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس هجدهم دسامبر به پایان رسید و عناصر تازه ای در فهرست میراث ناملموس جهانی به ثبت رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، در جلسه امسال کمیته بین الدول حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس، چهار عنصر در فهرست میراث فرهنگی ناملموس در بخش نیازمند حفاظت فوری و 39 عنصر در فهرست معرف میراث فرهنگی ناملموس بشریت ثبت شد.

  اعضای کمیته به ریاست پانچی نیلامه میگاسوات، دبیرکل کمیسیون ملی سریلانکا برای یونسکو، در مجموع 554 هزار و 440 دلار آمریکا به عنوان بخشی از مکانیسم کمک بین المللی به 3 پروژه برای حفاظت بیشتر از میراث زنده در جیبوتی، تیمور شرقی و مغولستان اختصاص دادند.

  همچنین کمیته چهار برنامه را به فهرست برنامه های خوب پاسداری اضافه کرد که یکی از آن ها برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خونویسی در ایران بود.

به علاوه، مدرسه سنت های زندگی (SLT) در فیلیپین و داستان موفقیت در ترویج غذاهای سنتی و حفاظت از شیوه آماده سازی غذاهای سنتی در کنیا و بازی های کوچ نشینان، بازکشف میراث و تجلیل از تنوع در قزاقستان نیز در این فهرست مهم به ثبت رسیدند.

  برای اولین بار در سال جاری، کشورهای فدرال میکرونزی، مونته نگرو، جمهوری دموکراتیک کنگو، دانمارک، سیشل، تیمور شرقی، ایسلند و هاییتی عنصری را برای ثبت در فهرس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام میراث ناملموس کشورها جهانی شدند؟

کدام میراث ناملموس کشورها جهانی شدند؟