مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 12:102021-12-19سياسي

ضرورت آگاهسازی زوجین در حین ثبت نکاح


زوجین باید از حقوق و تکالیف یکدیگر در حین ثبت نکاح آگاه شوند تا ضمن تقویت بنیان خانواده و تقویت اصل اعتماد، - از آثار و تبعات حقوقی بعدی نیز پیشگیری شود.

به گزارش، عباس نجفی پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: بحث تعهدات و شروط ضمن عقد مدرج در دفترچه های نکاح یکی از موضوعات حقوقی که آحاد جامعه با آن مواجه هستند و نیازمند آگاه بخشی و توجه ویژه است تا از مشکلات و مسائل بعدی پیشگیری شود.

وی ادامه داد: متأسفانه بیشتر مردم به دلیل عدم آگاه سازی و شفافیت توسط دفاتر ازدواج تصور دارند این شروط الزامی و قانونی است که تمامی این شروط باید توسط زوج و زوجه امضا شوند و در غیر این صورت، خطبه عقد به آن معنای شرعی و قانونی خود منعقد نشده این در حالیست که هیچ کدام از این شروط الزامی نیستند و صرفاً در صورت پذیرش از سوی طرفین الزام آور می باشد.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان اظهار کرد: یکی از الزاماتی که در شرع، دین و قوانین کشورمان برای ثبت نکاح دائم دیده شده بحث تعیین مهریه است که غالباً تاکید می شود برای پیشگیری از وقوع دعاوی و اختلافات میزان مهریه در نکاح نامه تعیین شود البته اگر مهریه نیز تعیین نشده باشد به فرد مهرالمثل تعلق می گیرد البته حتی مهریه نیز در عقد دائم به آن معنا الزام ندارد اما در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت آگاهسازی زوجین در حین ثبت نکاح

ضرورت آگاهسازی زوجین در حین ثبت نکاح