مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 12:152021-12-19اجتماعي

سهم مردم سرخس از فصل برف و باران، خاک و ریزگرد است...


فصل سرد آمده و مردم سرخس باز هم با پدیده ریزگردها مواجه شده اند، مردمی که در این فصل از آسمان انتظار بارش برف و باران را دارند حالا با گرد و غبار و به دنبال آن خانه نشینی مواجه شده اند.

- پدیده ریزگردها و گرد و غبار یکی از مهمترین معضلات زیست محیطی در شهرستان سرخس است که علاوه بر مشکلات تنفسی، زندگی روزمره به خصوص در روستاهای سرخس را مختل می کند به طوری که گاهی اوقات مثل همین چند روز اخیر، حتی مردم نمی توانند از خانه های خود خارج شوند.

البته این معضل مربوط به امروز نیست و مدت هاست مردم سرخس با این معضل دست و پنجه نرم می کنند، اما در شرایط فعلی خشکسالی این پدیده را تشدید کرده و شرایط بحرانی تر از گذشته به نظر می رسد.

روستای دق بهلول که در 60 کیلومتری شهرستان سرخس واقع شده است یکی از روستاهایی است که کانون فرسایش بادی است و مردم روستا بسیاری از روزها از هوای پاک و سالم محروم بوده و در محاصره هاله ای از غبار خانه نشین می شوند.

یک عضو شورای اسلامی روستای دق بهلول در توصیف شرایط چند روز اخیر در سرخس و روستای دق بهلول گفت: وضعیت هوا به دلیل وجود ریزگردها در روزهای گذشته بسیار بحرانی و نگران کننده بود و گرد و غبار و ریزگردها نه تنها در روستاهای کانون این بحران، بلکه خود شهر سرخس کاملا مشهود بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم مردم سرخس از فصل برف و باران، خاک و ریزگرد است...

سهم مردم سرخس از فصل برف و باران، خاک و ریزگرد است...