مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 18:052021-12-19سياسي

نیل به تمدن اسلامی، هدف مشترک حوزه و دانشگاه


مدیر حوزه علمیه لرستان رسیدن به تمدن اسلامی را هدف مشترک حوزه و دانشگاه دانست و گفت: حوزه و دانشگاه باید به یک وحدت فلسفی برسند.

- حجت الاسلام احد عبدالهی، در نشست هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه با موضوع راهکارهای علمی و عملی تحقق وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: وجود نازنین ائمه هدی الگوها و اسوه های حسنه هستند اما نبی مکرم اسلام می فرماید: بهترین الگو برای من فاطمه است و به استناد این کلام، راه ترقی و پیشرفت جامعه تأسی به سیره فاطمی است.

وی با اشاره به تشکیل دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه در لرستان، ادامه داد: پیشرفت کشور در گرو وحدت حوزه و دانشگاه است و با آن می توان به تمدن نوین اسلامی رسید.

عبدالهی با تأکید بر اینکه تفسیرهای بسیاری از وحدت حوزه و دانشگاه شده است، افزود: عده ای تفسیر حداقلی را برای وحدت حوزه و دانشگاه اعلام می کنند و این تفسیر به معنای حضور مسالمت آمیز در کنار هم است کمااینکه این تفسیر در اوایل انقلاب رونق داشت.

مدیر حوزه علمیه لرستان تفسیر در اهداف مشترک، همدلی و دغدغه مند بودن را از دیگر تفاسیر مطرح شده در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه دانست و با اشاره به اینکه هر دو نهاد یک هدف را دنبال می کنند، اضافه کرد: حوزه ایمان جامعه را لحاظ می کند و دانشگاه نیازمندی های جامعه را دنبال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیل به تمدن اسلامی، هدف مشترک حوزه و دانشگاه

نیل به تمدن اسلامی، هدف مشترک حوزه و دانشگاه