مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 20:402021-12-19اقتصادي

یلدای گران، چیزی که منتظرش نبودیم


همین دلخوشی های یک سال یک بار هم هرسال یک رنگ روی خاص به خود میگیرد، چند سال تجمل چند سال گرانی، این روزها را باید جوری دیگری دید.

- از غروب آفتاب 30امین روز آذرماه تا طلوع خورشید در یکمین روز دی ماه را شب یلدا یا همان شب چله که به معنی یک آیین سنتی در ایران است؛ می شناسیم.

خانواده ها در این مراسم کهن معمولا دورهم جمع شده و شامی فاخر، انواع میوه ها و تنقلات را سرو می کنند، همچنین شاهنامه خوانی، قصه گویی بزرگ خانواده و فال حافظ از دیگر سنت های شب یلدا است.

شب یلدا در گذشته ایرانیان تاحدی مورد اهمیت واقع می شد که ابوریحان بیرونی از آن به عنوان میلاد اکبر نامبرده و در موارد متعددی ازجمله قانون مسعودی از این شب به عنوان خرم روز یاد شده است.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید شب یلدا از 502 سال پیش از میلاد و از زمان داریوش یکم به تقویم رسمی ایرانیان راه یافته است.

اما در دهه اخیر دیگر شب یلدا آن شور و اشتیاق سابق را در بین اکثریت جامعه به وجود نمی آورد و دیگر کسی چشم انتظار یلدا و آن دورهمی های شاد شبانه نیست چراکه دیگر مردم توان پذیرایی از خود در روزهای عادی سال را ندارند چه برسد به مهمانی، آن هم با قیمت هایی که خود را به سان یلدا به بالاترین میزان میرسانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یلدای گران، چیزی که منتظرش نبودیم

یلدای گران، چیزی که منتظرش نبودیم