مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 05:352021-12-20اقتصادي

گازبها پلکانی افزایش می یابد/پرمصرف ها مراقب باشند


مدیر عامل شرکت ملی گاز استان فارس گفت: براساس تعرفه اعلامی، گازبها به شکل پلکانی و بر مبنای میزان مصرف مشترکان افزایش می یابد.

- غلامعباس حسینی دوشنبه 29 آذر در جمع خبرنگاران گفت: طبق تعرفه اعلام شده، سه پله اول مصرف کننده گاز که 76 درصد از مردم را شامل می شود، هیچگونه اضافه پرداختی ندارند، ولی برای آن دسته از مشترکین پرمصرف که در پله 4 تا 12 قرار دارند افزایش گازبها اعمال خواهد شد.

او ادامه داد: از پله چهارم به بعد 40 درصد به هزینه مشترکین گاز اضافه می شود و در پله 11 و 12 که جزء بدمصرف ترین مشترکین هستند، به ترتیب 98 و 201 درصد افزایش گازبها اعمال خواهد شد.

حسینی با اشاره به اینکه اعمال تعرفه های جدید اقدامی در راستای مصرف صحیح انرژی گاز در کشور است، تصریح کرد: درآمد فروش گاز خانگی مستقیما به حساب دولت واریز می شود.

او با اشاره به استاندارد بودن دمای 18 تا 21 درجه سانتی گراد در محیط خانه، گفت: با افزایش هر درجه دما، 6 درصد گاز بیشتر مصرف می شود، از همین رو رعایت دمای استاندارد برای مصرف صحیح بسیار ضرورت دارد.

البته صرفا رعایت نکردن دمای استاندارد تنها دلیل افزایش مصرف قیمت گاز نبوده و متراژ منزل و سایر نکات مانند روشن بودن وسائل گاز سوز در قسمت های غیر ضروری نیز تاثیرگذار هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گازبها پلکانی افزایش می یابد/پرمصرف ها مراقب باشند

گازبها پلکانی افزایش می یابد/پرمصرف ها مراقب باشند