مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 05:452021-12-20اقتصادي

کم آبی در پر­باران­ ترین شهرستان استان مرکزی/عطش در کنار سد کمال صالح


کم آبی در شهرستان شازند که بیشترین بارش ها را در سطح استان دارد، زنگ خطری است برای سایر شهرستان های استان که از هم اکنون مدیریت و پیش بینی های لازم را در مصرف بهینه آب داشته باشند تا در آینده با چالش های کمتری در این زمینه روبرو شوند.

- خبرگزاری فارس ـ اراک؛ شهرستان شازند یکی از پرباران ترین شهرستان های استان محسوب می شود که به لحاظ همین بارندگی ها از آب و هوای مطبوع، باغ های آباد و مناظر طبیعی بکری برخوردار است اما در سال های اخیر با کاهش نزولات آسمانی و در کنار آن برداشت بی رویه صنایع از سفره های آب زیرزمینی در این شهرستان، بخش عظیمی از باغات و مزارع بر اثر خشک سالی از بین رفته است.

با توجه به اینکه نزدیک به 70 درصد جمعیت شهرستان را روستاییان تشکیل می دهند، مهمترین وسیله معاش و اشتغال شهرستان کشاورزی و دامداری است اما پدیده خشک سالی و همچنین آتش سوزی های هر ساله در بخشی از باغات این شهرستان در اثر خشک سالی و گرما، امرار معاش مردم روستایی و حتی شهری این شهرستان را تحت تأثیر خود قرار داده است.

سد کمال صالح دومین سد بزرگ استان مرکزی در جنوبی ترین نقطه شهرستان شازند است که از ظرفیتی حدوداً 95 میلیون مترمکعبی برخوردار است، اما در حال حاضر با توجه به کاهش بارندگی ها، منابع آن کاهش یافته و به 67 میلیون مترمکعب رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کم آبی در پر­باران­ ترین شهرستان استان مرکزی/عطش در کنار سد کمال صالح

کم آبی در پر­باران­ ترین شهرستان استان مرکزی/عطش در کنار سد کمال صالح