مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 05:502021-12-20بين الملل

عراق: پایان دسامبر هیچ نیروی رزمی خارجی در عراق نمی ماند


سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در سخنانی از خروج تمامی نیروهای رزمی خارجی و در رأس آنها آمریکایی از عراق تا پایان ماه جاری میلادی خبر داد.

- سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در سخنانی از خروج تمامی نیروهای رزمی خارجی و در رأس آنها آمریکایی از عراق تا پایان ماه جاری میلادی خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق یک شنبه در گفت وگو با شبکه العراقیه اظهار کرد: حضور نیروهای رزمی خارجی در عراق پایان یافته است و تا پایان ماه جاری هیچ نیروی رزمی خارجی در عراق وجود نخواهد داشت.

وی در این باره گفت: شماری از مستشاران خارجی برای آموزش نیروهای عراق و توسعه توانمندی های رزمی آنها در پایگاه های عراق باقی خواهند ماند و مأموریت آنها مشورتی و آموزشی است و این نیروها تحت حفاظت نیروهای عراق و رهبری یک فرمانده عراقی خواهند بود.

یحیی رسول افزود: نیروهای مسلح عراق امروز قادر به انجام عملیات نظامی علیه داعش هستند و با علم به اینکه نیروی هوایی عراق در وضعیت پیشرفت قابل توجهی قرار دارد، در صورت نیاز می توان از هواپیماهای ائتلاف بین المللی استفاده کرد.

وی ادامه داد: مذاکرات با طرف آمریکایی و ائتلاف بین المللی برای خروج از عراق تا پایان سال جاری میلادی و پس از پایان مأموریت های رزمی و انتقال به مأموری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق: پایان دسامبر هیچ نیروی رزمی خارجی در عراق نمی ماند

عراق: پایان دسامبر هیچ نیروی رزمی خارجی در عراق نمی ماند