مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 07:302021-12-20اقتصادي

افزایش تولید 80 میلیون بشکه از چاه های کم بازده نفت و گاز


در حال حاضر 5500 حلقه چاه نفتی و گازی در کشور وجود دارد که با توجه به توان دانش بنیان می توانیم تولید 80 میلیون بشکه معادل نفت و گاز از این چاه های کم بازده با کمترین ریسک و سرمایه داشته باشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جواد اوجی امروز در مراسم روز ملی پژوهش با بیان اینکه هر حلقه چاه 10 تا 12 میلیون دلار هزینه دارد و یک و نیم سال هم زمان حفاری آن طول می کشد، اظهار کرد: می توانیم با استفاده از توان دانش بنیان ها بالغ بر 700 حلقه چاه را افزایش بهره وری داده و تولید زودهنگام داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کشور ما در حوزه کارافرینی و افزایش درآمد ملی صاحب سرمایه های گران قیمتی است تاکید کرد: سالانه 4000 نخبه در کشور ظهور می کند که پرورش آن ها نیازمند سرمایه کلانی است، چراکه اگر نخبگان مورد بی مهری قرار بگیرند، کم انگیزه می شوند و همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند کسانی که سیاه نمایی و باعث مهاجرت نخبگان شوند خیانت کرده اند.

او تاکید کرد: یکی از راه های اشتغال زایی استفاده از نخبگان بوده و امروز عزم صنعت نفت نیز بر همین اساس استوار شده تا از این سرمایه استفاده کند چراکه به اشتغالزایی به خصوص در مناطق کم برخوردار منجر خواهد شد.

وزیر نفت با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر 50 درصد صادرات کشور به صورت خام و نیمه خام است اظهار کرد: این خام فروشی ضعف بزرگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تولید 80 میلیون بشکه از چاه های کم بازده نفت و گاز

افزایش تولید 80 میلیون بشکه از چاه های کم بازده نفت و گاز