مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 07:402021-12-20پزشكي

451 پایگاه واکسیناسیون گیلان آماده تزریق دُز سوم واکسن کرونا


سخنگوی علوم پزشکی گیلان با اشاره به آغاز تزریق دُز سوم واکسن کرونا به افراد بالای 18 سال در استان، گفت: 451 مرکز واکسیناسیون آماده تزریق واکسن به شهروندان گیلانی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجلسه اضطراری برگزار و مقرر شد تا همه افراد بالای 18 سال نسبت به تزریق دُز سوم اقدام کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در کنترل این سویه، گفت: بر اساس مصوبات کمیته فنی واکسیناسیون کرونا واکسیناسیون افراد بالای 18 سال در استان گیلان نیز آغاز شد.

وی با بیان اینکه این افراد باید چهار ماه از تزریق دُز دوم واکسن کرونا را طی کرده باشند، اضافه کرد: این فاصله زمانی برای افرادی است که در دو نوبت واکسیناسیون خود از واکسن های غیر فعال سینوفارم، کوواکسین، بهارات و برکت استفاده کرده اند.

مهرابیان با تأکید بر اینکه هدف واکسیناسیون ایجاد ایمنی در حداکثر جمعیت هدف است، تصریح کرد: مطالعات نشان داده افرادی که واکسن هایی با پلتفرم ویروس غیرفعال را دریافت کرده اند بعد از مدتی ممکن است سطح ایمنی آن ها کاهش یابد و باید نوبت سوم واکسن کرونا را نیز دریافت کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 170 هزار نفر در قالب گروه های پر خطر دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، گفت: در نوبت های اول و دوم نیز وضعیت استان گیلان بسیار مطلوب و در جایگاه نخست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

451 پایگاه واکسیناسیون گیلان آماده تزریق دُز سوم واکسن کرونا

451 پایگاه واکسیناسیون گیلان آماده تزریق دُز سوم واکسن کرونا