مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 08:102021-12-20اقتصادي

پروازهای عبوری اروپایی در حال بازگشت به آسمان ایران هستند


مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: بعد از سقوط هواپیمایی اوکراینی تردد همه پروازهای عبوری اروپایی محدود شده بود که با مذاکرات انجام شده در حال بازگشت به آسمان ایران هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازکه به کاهش 50 درصدی فعالیت های عملیاتی شرکت های هواپیمایی منجر شد تصمیم گرفتیم حال ایرلاین ها مراعات شود لذا مطالبات ایرلاین ها را پیگیری نکردیم.

در نتیجه طی سال 1399 بدهی شرکت های هواپیمایی به شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزایش یافت در حال حاضر بدهی ایرلاین ها دو هزار میلیارد تومان است و ما در شرکت فرودگاه ها با آنها مذاکره کرده ایم که این بدهی ها در زمان بندی مشخصی پرداخت شود.

امیرمکری درباره پروازهای عبوری گفت: در حال حاضر امکان اعزام و پذیرش 1800 پرواز عبوری در روز را طی 132 مسیر از آسمان ایران داریم؛ آسمان کشور ما برای پروازهای اروپا به شرق آسیا بسیار مطلوب است به شرط آنکه هزینه تردد از آسمان ایران برای ایرلاین های خارجی اقتصادی باشد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: با توجه به فرمولی که شامل وزن هواپیما، طول مسیر و ضریب ثابتی از دلار است این نرخ را تعیین کرده ایم اما باید هم مسیرها کوتاه شود و هم تخفیف هایی را برای ایرلاین های خارجی در نظر بگیریم تا عبور از آسمان ایران نسبت به کشورهای دیگر ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروازهای عبوری اروپایی در حال بازگشت به آسمان ایران هستند

پروازهای عبوری اروپایی در حال بازگشت به آسمان ایران هستند