مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 08:152021-12-20سياسي

کالبد شکافی علل و عوامل فقر؛ راهبردی جدید پیش روی مدیران


اگر چه فقر پدیده چند وجهی و دستاورد برنامه های اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی و سیاسی محسوب می شود، اما بررسی زوایای زندگی نیازمندان و کالبد شکافی علل و عوامل فقر می تواند راهبرد جدیدی در لرستان پیش روی مدیران کارآمد قرار دهد.

-  خبرگزاری فارس لرستان، بهنام فروتن نیا، پژوهشگر و نویسنده اجتماعی، فقر و محرومیت به عنوان یکی از مسائل اجتماعی از دیر باز در تمام جوامع وجود داشته است، ادیان الهی ، دولت ها و حاکمان با برنامه های متنوع در صدد رفع محرومیت و فقر بوده اند.

دین مبین اسلام با جهان بینی و ایدئولوژی جامعه محور و خدا باوری بر اساس آموزه های قرآن و سیره انبیاء نه تنها رسیدگی به امور محرومان را یک تکلیف شرعی و دینی می داند بلکه نسخه های شفا بخش در حوزه مسئولیت اجتماعی ورفع محرومیت بیان کرده و مسوولیت حاکمان ، آحاد مردم و حکومت را تبیین کرده است.

با رشد جوامع شهری و مهاجرت گسترده از روستا به شهر در سال های اخیر افزایش آسیب های اجتماعی مانند حاشیه نشینی ، اعتیاد ، بیکاری ، طلاق و موارد دیگر موجب فقر مضاعف در لرستان شده است.

  با وجود تلاش گسترده نظام مقدس جمهوری اسلامی در اجرای پروژه های محرومیت زدایی و توسعه پایدار در اقصی نقاط کشور و حضور مستمر نهادهای دولتی و انقلابی در عرصه خدمت رسانی ، ملاحظه می شود باز تولید فقر و افزایش تعد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کالبد شکافی علل و عوامل فقر؛ راهبردی جدید پیش روی مدیران

کالبد شکافی علل و عوامل فقر؛ راهبردی جدید پیش روی مدیران