مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 09:102021-12-20بين الملل

وزیر خارجه اسبق انگلیس از طرح لغو حق وتو در شورای امنیت حمایت کرد


وزیر خارجه اسبق انگلیس از دولت این کشور خواست از طرح پیشنهادی فرانسه در مورد اصلاح اختیارات شورای امنیت سازمان ملل حمایت کند.

- وزیر خارجه اسبق انگلیس از دولت این کشور خواست از طرح پیشنهادی فرانسه در مورد اصلاح اختیارات شورای امنیت سازمان ملل حمایت کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، دیوید میلیبند، وزیر امور خارجه اسبق انگلیس اظهار کرد که لندن باید از اصلاحات درخواستی مبنی بر اینکه کشورهای دارای حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل از حق وتوی خود در قبال پرونده های مربوط به ارتکاب جنایات گروهی، نسل کشی و جنایات جنگی دست بکشند، حمایت کند.

میلیبند که اکنون رییس یک سازمان غیردولتی مستقر در نیویورک موسوم به کمیته نجات بین المللی است، گفت که از طرح پیشنهادی فرانسه مبنی بر اینکه قدرت وتوی اعضای دارای این اختیار در شورای امنیت شامل آمریکا، چین، انگلیس، فرانسه و روسیه (پنج عضو دائم) برای جلوگیری از اقدام آنها در خصوص چنین پرونده هایی معلق شود، حمایت می کند.

او از لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس خواست تا از این اقدام حمایت کند.

او بیان کرد هم اکنون یک کوتاهی سیستمی در نظام انسانی بین المللی وجود دارد که در ترکیب با همه گیری کووید و تغییرات آب و هوایی، باعث افزایش بی سابقه گرسنگی، فقر و تعداد پناهجویان در جهان شده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه اسبق انگلیس از طرح لغو حق وتو در شورای امنیت حمایت کرد

وزیر خارجه اسبق انگلیس از طرح لغو حق وتو در شورای امنیت حمایت کرد