مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 10:202021-12-20سياسي

حوزه علمیه قم قرار بود ناظر بر سیاست باشد، نه متصدی سیاست


حوزه علمیه قم قرار بود ناظر بر سیاست باشد، نه متصدی سیاست و موفقیت هایی نیز کسب کرد، اما از آنجا که این شرط عمل نشد، - آیت الله سیدمصطفی محقق داماد گفت: حوزه علمیه قم قرار بود ناظر بر سیاست باشد، نه متصدی سیاست و موفقیت هایی نیز کسب کرد، اما از آنجا که این شرط عمل نشد، دچار آسیب شدیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، با همکاری انجمن اندیشه و قلم خانه اندیشمندان علوم انسانی نشست صدسالگی حوزه قم و مسائل جامعه ایران با نگاهی به کتاب صد سالگی حوزه قم رسول جعفریان روز گذشته در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.

آیت الله سیدمصطفی محقق داماد با اشاره به مقطع و دلایل تاسیس حوزه علمیه قم گفت: این حوزه قرار بود ناظر بر سیاست باشد، نه متصدی سیاست و موفقیت هایی نیز کسب کرد، اما از آنجا که این شرط عمل نشد، دچار آسیب شدیم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در نشست صدسالگی حوزه قم و مسائل جامعه ایران که به همت انجمن اندیشه و قلم و خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، گفت: آیت الله بروجردی حوزه را در برابر حکومت با هرمشکلی اداره کرد اما امروز یکی از مشکلات حوزه این است که وابسته به دولت و حکومت شده است.

به گفته نوه موسس حوزه، حاج شیخ عبدالکریم حائری به دلیل آنکه جایگاه روحانیت در جامعه را رو به تباهی دید در قم ماند و تاکید داشت حوزه ای مبتن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حوزه علمیه قم قرار بود ناظر بر سیاست باشد، نه متصدی سیاست

حوزه علمیه قم قرار بود ناظر بر سیاست باشد، نه متصدی سیاست