مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 11:152021-12-20اجتماعي

برخی ساکنان «گلمکان» و «گاه» اجازه انتقال سنگ قبرهای تاریخی را نمی دهند


مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران گفت: به دلیل اینکه برخی سنگ قبرهای قدیمی و تاریخی در روستای گاه و تعدادی در گلمکان است، تعدادی از مردم این مناطق اجازه انتقال سنگ قبرها را به اداره میراث چناران نمی دهند و این موضوع به یک معضل جدی تبدیل شده است.

- محمد طاهریان مقدم در گفت وگو با ایسنا افزود: هر چند از شهردار چناران درخواست شد مکان مناسبی در اختیار میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان قرار دهند تا تمام سنگ قبرهای تاریخی شهرستان را جمع آوری کرده و در این مکان قرار دهیم اما از سویی چون تعدادی از سنگ قبرها در روستای گاه و تعدادی در گلمکان قرار دارد، برخی مردم این مناطق اجازه انتقال سنگ قبرها را به شهر چناران نمی دهند.

وی تصریح کرد: طی صحبت هایی که تاکنون با دهیاران داشتیم، از آنان خواسته شده مکانی را در خود روستا تهیه کنند تا سنگ قبرهای تاریخی در همان روستا در معرض دید عموم قرار گیرد.

بدون شک اگر دهیاری، شورا و مسئولان مربوطه کمک کنند، خواهیم توانست نسبت به جمع آوری سنگ قبرهای قدیمی اقدام کرده و در کنار سنگ ها، اشیا و وسایل قدیمی مردم خود روستا را نیز در معرض دید عموم قرار دهیم.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران با بیان اینکه در شهر چناران مکانی برای راه اندازی موزه و نگهداری سنگ قبرهای تاریخی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخی ساکنان «گلمکان» و «گاه» اجازه انتقال سنگ قبرهای تاریخی را نمی دهند

برخی ساکنان «گلمکان» و «گاه» اجازه انتقال سنگ قبرهای تاریخی را نمی دهند