مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 11:452021-12-20اقتصادي

تاکید تاجیکستان بر اهمیت تقویت نشست «هند - آسیای مرکزی»


وزیر امور خارجه تاجیکستان در سومین نشست وزرای امور خارجه «نشست هند و آسیای مرکزی» گفت: برای تقویت بیشتر کار این قالب اهمیت زیادی قائل هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، سومین دور نشست وزرای امور خارجه هند- آسیای مرکزی به میزبانی هند در دهلی نو برگزار شد.

وزرای امور خارجه کشورهای شرکت کننده در جریان این نشست راه های تقویت این قالب، گسترش همکاری تجاری و اقتصادی و روابط بین منطقه ای هند و آسیای مرکزی را بررسی کردند.

مهرالدین در سخنانی با تاکید بر لزوم همکاری برای تحقق ظرفیت های عظیم توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری، خاطرنشان کرد که تاجیکستان برای تقویت بیشتر عملکرد گفت و گوی هند و آسیای مرکزی اهمیت زیادی قائل است.

  در این راستا، به زمینه های احتمالی مانند کمک به تحقق پروژه های بزرگ زیرساختی و حمل و نقل، در حوزه اقتصاد سبز، دیجیتالی سازی و سایر حوزه های مورد علاقه دو طرف برای گسترش پتانسیل صادراتی اشاره شد.

علاوه بر این، نمایندگان کشورهای عضو در مورد روندهای جهانی و منطقه ای، وضعیت در افغانستان و جلب جامعه جهانی برای از بین بردن مشکلات بشردوستانه در کشور تبادل نظر کردند.

در پایان این نشست اظهارات مشترک در مورد نتایج نشست سوم هند و کشورهای آسیای مرکزی به تصویب رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید تاجیکستان بر اهمیت تقویت نشست «هند - آسیای مرکزی»

تاکید تاجیکستان بر اهمیت تقویت نشست «هند - آسیای مرکزی»