مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 13:252021-12-20سياسي

راهی جز حرکت به سمت احزاب نداریم/ نظام انتخاباتی ناکارآمد است


کارشناسان سیاسی و حقوقی ضمن بررسی مشکلات مربوط به نظام انتخابات مجلس شورای اسلامی، آن را در میز گردی بررسی و راه حل های آن را تحلیل کردند.

- ، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده ی حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی با توجه به مشکلات حوزه نظام انتخابات مجلس شورای اسلامی، میزگردی با عنوان معماری نوین نظام انتخاباتی برگزار کرد.

در این میز گرد محمد بهادری جهرمی مشاور پژوهشکده شورای نگهبان، سید مرتضی موسوی نژاد کارشناس حوزه حقوق عمومی و محمدرضا شمسا کارشناس سیاسی حضور داشتند.

محمدرضا شمسا، پژوهشگر سیاسی در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه در وضعیت فعلی گفتمان واحدی داریم که معتقد است نظام انتخاباتی مجلس شورای اسلامی باید اصلاح شود، گفت: شاید خیلی ها این امر را یک فرض قطعی و مطلوب می دانند که نظام انتخابات مجلس شورای اسلامی باید تغییر کند، اما بحث این است که مشکل را چه چیزی می دانیم و ما برای حل این مشکل می خواهیم چه کنیم؟ وی ادامه داد: وقتی به طرح های وصل شده از مجلس ششم تا کنون نگاه کنید، معمولاً گفتمان واحد این است که نظام انتخابات مجلس شورای اسلامی از وضعیت اکثریتی به استانی شدن تغییر کند.

این یک گفتمان واحد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهی جز حرکت به سمت احزاب نداریم/ نظام انتخاباتی ناکارآمد است

راهی جز حرکت به سمت احزاب نداریم/ نظام انتخاباتی ناکارآمد است