مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 20:402021-12-20اقتصادي

روان بورس آسیب دیده، لایحه بهانه است!


هرچند عکس العمل بازار سرمایه به لایحه بودجه در روز نخست چراغ قرمز بود، اما در نهایت با اصلاح و همچنین شفاف سازی برخی ابهامات، ترمز سقوط بورس به دلیل لایحه کشیده شد.

- بر این اساس یک کارشناس بازار سرمایه بر این باور است که لایحه بودجه نه به ضرر بورس و نه علیه آن است و مهم ترین دغدغه بازار سرمایه اسیب روانی و از بین رفتن اعتماد است.

روزبه شریعتی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از پاشنه آشیل های بازار سرمایه در این مدت میزان سود اوراق خزانه بود، اظهار کرد: بازده موثر اوراق خزانه به بالای 25 درصد رسیده و سیر افزایشی آن نیز ادامه دارد و باعث شده است سرمایه گذاران ریسک گریز از این بازار موازی بترسند.

اگر گفته میشود قرار است به بازار سرمایه کمک شود و هدف رشد این بازار است، نباید به این شیوه رفتار کرد و از بازار انتظار صعود داشت.

نگاهی به تغییرات نرخ خوراک در لایحه بودجه وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذارانی که در بازار سرمایه هستند باید بتوانند انتخاب هایی مبتنی بر منطق و ریسک داشته باشند، گفت: اتفاقی که زمان تقدیم لایحه بودجه سال آینده رخ داد، مزید بر اتفاقاتی شده بود که به ریشز بازار دامن میزد.

در پیش نویس لایحه بودجه مطرح شد نرخ گاز شرکت ها هم معادل نرخ خوراک حساب شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روان بورس آسیب دیده، لایحه بهانه است!

روان بورس آسیب دیده، لایحه بهانه است!