مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 05:452021-12-21اقتصادي

پژوهش؛ شعارهای بزرگ و قدم های کوچک


در طول دهه های گذشته ساختار نظام آموزشی کشور، بیشترِ  تمرکز خود را روی مقوله آموزش قرار داده بود و بی توجهی به حل مسائل حوزه های مختلف همچون اقتصاد، - صنعت، خدمات و کشاورزی و عدم نقش آفرینی در جامعه به عنوان یکی از بزرگترین ضعف های این نظام به شمار می رفت.

اما در سالهای اخیر برخی از کارشناسان به مقایسه کشورهای توسعه یافته با سایر کشورها پرداختند و به این نتیجه رسیدند که هر توسعه و پیشرفتی ارتباطی مستقیم با تحقیقات علمی دارد و رشد و توسعه در کشورها در نتیجه سرمایه گذاری در بخش پژوهش است و حتی در حال حاضر بیشترین میزان اعتبارات پژوهشی در دنیا مربوط به کشورهای توسعه یافته است، بگونه ای که طبق آمارهای منتشر شده در سال 2020 در کشوری مانند کره جنوبی بیش از چهار درصد از تولید ناخالص داخلی برای پژوهش اختصاص داده شده است، بنابراین نگاه به پژوهش هم در نظام آموزشی بویژه نظام آموزش عالی ما کمی متفاوت تر از قبل شد.

باوجود اینکه نگاه به پژوهش در کشور ما تاحدودی نسبت به گذشته تغییر پیدا کرده، اما کماکان مشکلاتی پیش پای توجه جدی به مقوله پژوهش وجود دارد.

از یک سو دستگاه های اجرایی، نهادهای دولتی و صنایع و کارخانجات کشورمان هنوز برای رفع مشکلاتشان به دانشگاه ها احساس نیاز پیدا نکرده اند و به این باور نرسیده اند که برای حل مشکلات خود از ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهش؛ شعارهای بزرگ و قدم های کوچک

پژوهش؛ شعارهای بزرگ و قدم های کوچک