مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 06:102021-12-21پزشكي

همه چیز در باره لک های پوستی


یک متخصص پوست و مو در خصوص هایپرپیگمنتیشن یا لک های پوستی، گفت: هایپرپیگمنتیشن به افزایش رنگ پوست در یک ناحیه گفته شده و تقسیم بندی های مختلفی دارد که لک های حاملگی از جمله آن ها بوده و بیشتر با آن سرو کار داریم.

- دکتر بهزاد انوش در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: انتظار بهبودی کامل لک های حاملگی را نداریم، چراکه نمی خواهیم سلول های رنگدانه ای که بیش از حد رنگدانه تولید کردند را از بین ببریم؛ اگر بخواهیم سلول های رنگ دانه ای را از بین ببریم که به صورت دائمی لک ها از بین بروند، پوست رنگ گچی پیدا می کند.

وی ادامه داد: لک های پوستی معمولا روی گونه، کنار گونه و قسمت وسطی پیشانی بسیار شایع است ولی از پیشانی تا گردن و حتی شانه نیز امکان ایجاد لک وجود دارد.

وی با بیان این که لک های پوستی زمینه ارثی دارد، خاطرنشان کرد: مشکلات هورمونی، بارداری و همچنین برخی از داروها از جمله داروهای ضد بارداری باعث تشدید لک های پوستی می شوند.

انوش با اشاره به این که برای جلوگیری از ایجاد هایپرپیگمنتیشن باید از قرار گرفتن در معرض آفتاب اجتناب شود، گفت: همچنین باید از کرم ضد آفتاب استفاده شود، برای جلوگیری از تشکیل هایپرپیگمنتیشن پس از آسیب دیدگی از دستکاری اسکاب زخم یا آکنه باید خودداری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه چیز در باره لک های پوستی

همه چیز در باره لک های پوستی