مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 06:102021-12-21اقتصادي

حال ناخوش صنایع دستی گلستان


فعالیت هنرمندان صنایع دستی گلستان به عنوان یکی از استان های مطرح کشور در عرصه تولیدات دستی متنوع اقوام، متاثر از شرایط کرونایی و همچنین افزایش چندین برابری قیمت مواد اولیه پویایی سابق را ندارد و رونق دوباره آن مستلزم نگاه ویژه مسوولان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، ایرنا نوشت: گلستان با وجود چشم اندازهای کم نظیر، مناظر رویایی و پیشینه تاریخی اش همواره پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است و در کنار این جاذبه ها، صنایع دستی آن به واسطه سکونت اقوام مختلفی مانند فارس، ترکمن، سیستانی، ترک (آذربایجانی و قزلباش)، مازندرانی ها، بلوچ و قزاق ها نسبت به سایر مناطق کشور دارای تنوع بیشتری است به طوری که هر مسافر و گردشگری را سرشوق می آورد.

فرش دستباف، نمد، زیورآلات و سوزن دوزی ترکمن، جاجیم بافی روستای زیارت گرگان، ابریشم بافی قزلباش های رامیان و مینودشت، سوزن دوزی شاهکوه و قوم بلوچ و دوخت های سنتی پوشاک از جمله صنایع دستی اقوام ساکن در گلستان است که با هنرمندی زنان و دختران و مردان این استان، هر کدام نام و آوازه خود را در بین خریداران داخلی و خارجی دارد.

این روزها با توجه به شرایط کرونایی و کم شدن تعداد مسافران و گردشگران، افزایش چندین برابری قیمت مواد اولیه و همچنین سخت شدن شرایط صادرات ناشی از فشارهای تحریم، حال هنرمندان صنایع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حال ناخوش صنایع دستی گلستان

حال ناخوش صنایع دستی گلستان