مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 07:352021-12-21اقتصادي

درخواست از سازمان بورس برای جلوگیری از بازارگردان های اجباری


مدیرعامل یک شرکت بورسی در نامه ای به رییس سازمان بورس خواستار جلوگیری از افزایش رانت برای برخی از شرکت های بازارگردانی و بازارگردانی اجباری در بازار سرمایه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سید مصطفی کیایی مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی امین (شرکت سهامی عام بورسی) در نامه ای به مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار نوشت: همان طور که استحضار دارید، بازار سرمایه کشور در شرایط ویژه ای به سر می برد که در این راستا آن سازمان محترم مجموعه اقدامات حمایتی از بازار سرمایه و سرمایه داران خرد را تدارک می بیند.

از جمله این تمهیدات، تدوین مقررات ضرورت بازارگردانی سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است که به نظر می رسید با هدف افزایش نقدشوندگی بازار و ایجاد امکان فروش سهام برای سهامداران خرد، تصویب و ابلاغ شده است، اما عملیات بازارگردانی که توسط صندوق های سرمایه گذاری صورت می گیرد، بستر افزایش رانت در معاملات را مهیا نموده و بعد از گذشت حدود یک سال عملا هیچ گونه تأثیر مثبتی در بازار سهام نداشته و بعضا موجب سودجویی عده ای به نام بازارگردان شده است.

  فرایند بازارگردانی با منابع شرکت ها انجام می شود و مدیریت شرکت براساس قانون تجارت باید پاسخگوی نحوه هزینه کرد منابع باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست از سازمان بورس برای جلوگیری از بازارگردان های اجباری

درخواست از سازمان بورس برای جلوگیری از بازارگردان های اجباری