مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 07:352021-12-21پزشكي

75 درصد نسخه نویسی پزشکی در مازندران الکترونیکی است


مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه از فردا نسخ غیرالکترونیکی پزشکان پذیرفته نمی شود، گفت: در حال حاضر 75 درصد نسخه نویسی در استان الکترونیکی است.

- ، محمدرضا میرزایی صبح سه شنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه مازندران پیشگام در اجرای طرح پزشک خانواده است، افزود: هرچند بسته ارائه شده در پزشک خانواده با حد مطلوب فاصله دارد.

وی با اظهار اینکه طبق قانون وزارت بهداشت، بیمه ها را مکلف به اجرای طرح های الکترونیک کرده است، افزود: طبق قانون از اول دی ماه پرداخت نسخ کاغذی از اول دی ماه انجام نمی شود.

وی با بیان اینکه مازندران در نسخه نویسی به رغم اجرای پزشک خانواده وضعیت مطلوب ندارد، گفت: تا آذرماه 32 درصد نسخه ها الکترونیکی و مابقی کاغذی نوشته می شد.

میرزایی یادآور شد: طی یکماه گذشته با بسیج امکانات و نیروها موفق شدیم، روند نسخه نویسی را شتاب بخشیم و علت اصلی تأخیر ناهماهنگی بین سازمان های بهداشتی است در حالی که باید سازوکار نسخه نویسی الکترونیکی درکشور به درستی انجام شود.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران تصریح کرد: میانگین کشوری نسخه نویسی الکترونیک در کشور 78 درصد اما در 22 استان بالای 85 درصد و امروز در مازندران به 75 درصد رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

75 درصد نسخه نویسی پزشکی در مازندران الکترونیکی است

75 درصد نسخه نویسی پزشکی در مازندران الکترونیکی است