مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 07:352021-12-21سياسي

نقش دانشگاه در مرجعیت علمی و تمدن سازی نوین اسلامی/ جامعه محوری اولویت است


معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به نقش دانشگاه در مرجعیت علمی و تمدن سازی نوین اسلامی، گفت: دانشگاه ها باید جامعه محور عمل کرده و برای رفع نیاز جامعه گام بردارند.

- ، هاشم داداش پور پیش از ظهر سه شنبه در مراسم معارفه سرپرست دانشگاه گیلان اظهار کرد: تغییر ریاست برای ایجاد نشاط در فضای دانشگاه امری اجتناب ناپذیر است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه لایه های مختلفی در نظام آموزش عالی اعم از نهادهای سیاست گذار و اجراکننده و برنامه ریز داریم، افزود: اگر نهادهای آموزشی چند پاره شوند اثر مخربی بر آموزش عالی کشور و دانشگاه ها دارند.

وی با بیان اینکه هر کار علمی و پژوهشی از یک مسئله آغاز و در اثر سیاستی خود را نشان می دهد، تصریح کرد: اگر نهادهای سیاست گذار یکپارچه عمل نکنند اثرات سو در دانشگاه ها بر جای می گذارند.

داداش پور افزود: اگر انسجام و یکپارچگی در سیاستگذاری نظام آموزش و علمی وجود داشته باشد، نهادهای علمی اثرگذاری بیشتری در جامعه خواهند داشت.

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه دانشگاه یا حوزه علمی و فناوری باید مرجعیت علمی خود را در سطح جهانی تثبیت کند، گفت: مرجعیت علمی مقدمه ای برای افق بلندتر یعنی رسیدن به تمدن نوین ایرانی اسلامی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش دانشگاه در مرجعیت علمی و تمدن سازی نوین اسلامی/ جامعه محوری اولویت است

نقش دانشگاه در مرجعیت علمی و تمدن سازی نوین اسلامی/ جامعه محوری اولویت است