مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 07:452021-12-21اقتصادي

انجام طراحی آبگرمن خورشیدی در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان


مسئول دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه بهره گیری از انرژیهای نو و پاک امروزه، یکی از مهمترین راههای حفظ محیط زیست و به دنبال آن کاهش هزینه ها ی سبد انرژی در بخش دولتی و غیر دولتی محسوب می گردد گفت: - ایسنا/سیستان و بلوچستان مسئول دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه بهره گیری از انرژیهای نو و پاک امروزه، یکی از مهمترین راههای حفظ محیط زیست و به دنبال آن کاهش هزینه ها ی سبد انرژی در بخش دولتی و غیر دولتی محسوب می گردد گفت: در همین راستا در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان یک نمونه ی آزمایشی و کم هزینه آبگرمکن خورشیدی طراحی و با استفاده از وسایل دردسترس ساخته شد.

دکتر مصطفی صالحی زاده در گفت وگو با ایسنا افزود: در این آبگرمکن به جای لوله های مسی یا شیشه ای معمول، از شیلنگ سیاه نخدار که در زاهدان تولید می گردد استفاده شده است.

به گفته این مبتکر، درجه حرارت آب خروجی از آبگرمکن ساعت 10صبح درآفتاب کامل 58 درجه و هنگام نیمه ابری 41 درجه سانتی گراد و آب ورودی در لوله ها 17 درجه سانتیگراد می باشد.

ابراز امیدواری کرد با همکاری تیم فنی مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان پس از بررسی کامل نتایج، نسبت به طراحی یک سازه بزرگ چند منظوره اقدام شود، تا با توجه به استعد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام طراحی آبگرمن خورشیدی در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

انجام طراحی آبگرمن خورشیدی در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان