مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 07:452021-12-21پزشكي

علائم کرونا اُمیکرون کی پدیدار می شود؟


کارشناس بیماری های تنفسی و ویروس کرونای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: محققان معتقدند که علائم مربوط به گونه اُمیکرون ممکن است غیرعادی تر و متفاوت تر باشد.

- پسندیده در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: علائم کلاسیک بیماری کووید-19 شامل تب، خستگی، سرفه مداوم و از دست دادن حس بویایی و چشایی می شود، اما محققان معتقدند که علائم مربوط به گونه اومیکرون ممکن است غیرعادی تر و متفاوت تر باشد.

وی افزود: متخصصان معتقدند که علائم گونه اُمیکرون ویروس کرونا خفیف است و شامل خارش گلو، خستگی و بدن درد می شود که با گذر زمان بهبود پیدا می کند.

پسندیده ادامه داد: نتایج مطالعات انجام شده نشان می دهد که تعریق شبانه نیز جز علائم گونه اُمیکرون در نظر گرفته می شود که معمولاً با بدن درد زیاد همراه است.

وی در پاسخ به این سوال که دوره نهفتگی بیماری کووید -19 چقدر است؟ بیان کرد: سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده که به طور متوسط پنج تا 6 روز طول می کشد تا علائم فرد مبتلا به بیماری کووید -19 بروز پیدا کند، البته ممکن است این دوره زمانی تا 14 روز نیز طول بکشد.

پسندیده ادامه داد: متخصصان معتقدند که افراد آلوده به ویروس کرونا می توانند تقریباً دو روز قبل از شروع علائم تا 10 روز پس از آن ناقل بیماری باشند، حتی افرادی که به کرونای بدون علامت دچار ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علائم کرونا اُمیکرون کی پدیدار می شود؟

علائم کرونا اُمیکرون کی پدیدار می شود؟