مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 08:202021-12-21سياسي

قرار نداشتن نام ایلام در کریدور ترانزیتی و جغرافیای نفت کشور


متاسفانه نام ایلام در کریدور ترانزیتی و جغرافیای نفت کشور قرار ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسن بهرام نیا صبح سه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان که با حضور بسطامی و علیزاده، نمایندگان ایلام در مجلس برگزار شد، اظهار کرد: در سند آمایش ملی، در بخش های کریدور ترانزیتی کشور و جغرافیای صنعت نفت نامی از استان ایلام نیست در صورتی که بخش قابل توجهی از منابع نفت و گاز کشور در این استان است و مرز مهران شرایط بارگیری خودروهای ترانزیتی و ارسال به بندر لاذقیه سوریه را دارد.

ویافزود: تمام اقدامات ما برای رسیدن استان به توسعه باید در چهارچوب سند ملی و استانی باشد اما در تهیه سند استانی موضوع انرژی از قلم افتاده است.

وی، خواستار همکاری نمایندگان استان برای وارد کردن حوزه انرژی در سند آمایش ملی شد و ادامه داد: وارد کردن نام ایلام در جغرافیای صنعت نفت باید از سوی مسئولان ارشد به یک مطالبه تبدیل شود.

ستاندار ایلام یکی دیگر از مباحث مغفول مانده در سند آمایش ملی را مبحث ترانزیت عنوان کرد و گفت: در شرایطی که مرز مهران ظرفیت صادرات خودروهای ترانزیتی به بندر لاذقیه سوریه را دارد، باید مطالبه کنیم که چرا نام ایلام در بین 10 منطقه کریدور ترانزیتی کشور نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرار نداشتن نام ایلام در کریدور ترانزیتی و جغرافیای نفت کشور

قرار نداشتن نام ایلام در کریدور ترانزیتی و جغرافیای نفت کشور