مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 09:102021-12-21حوادث

کشف 35 قلم اشیای تاریخی دوره آهن دو در مشگین شهر


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر گفت: 35 قلم اشیای تاریخی دوره آهن دو، در شهرستان مشگین شهر کشف و ضبط شد.

- ایمانعلی ایمانی 30 آذر با بیان این مطلب اظهار کرد: با تلاش و همکاری انجام شده با پاسگاه مرزی رضی 35 قلم اشیای تاریخی دوره آهن دو، در روستای خلیفه لوی شهر رضی شهرستان مشگین شهر کشف و ضبط شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر ادامه داد: این اشیا شامل 13 قلم ظروف سفالی به رنگ خاکستری و نخودی شامل پیاله، خمره و کاسه، ابزار آلات جنگی شامل خنجر، سرنیزه و چاقو از جنس مفرغ و آهن، زیورآلات شامل دستبند، کمربند، حلقه و آویز از جنس مفرغ و دو عدد کمربند مفرغی است.

وی گفت: این اشیای تاریخی با همکاری پاسگاه مرزی رضی و یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر کشف و ضبط و در همین زمینه یک نفر دستگیر و تحویل دستگاه قضایی شد.

ایمانی از نظارت مستمر بر مکان های تاریخی در سطح شهرستان خبر دادو افزود: انتظار می رود در این زمینه مردم نیز مشارکت لازم را داشته و در صورت مشاهده دست درازی به آثار باستانی و تاریخی منطقه موارد را گزارش دهند تا با رسیدگی سریع وبه موقع از هر گونه سوء استفاده در این زمینه جلوگیری کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف 35 قلم اشیای تاریخی دوره آهن دو در مشگین شهر

کشف 35 قلم اشیای تاریخی دوره آهن دو در مشگین شهر