مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 09:552021-12-21اقتصادي

خواسته بخش خصوصی، پیگیری برجام است


رییس اتاق بازرگانی تهران می گوید که بخش خصوصی همانطور که بارها اعلام کرده، بر لزوم بهبود تعاملات ایران با اقتصاد جهانی تاکید دارد و به پیگیری مذاکرات برجام تا لغو تحریم ها امیدوار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مسعود خوانساری در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، اظهار کرد: براوردها از این حکایت دارد که تحریم هزینه های قابل توجهی را بر دوش اقتصاد ایران سوار کرده است.

برای مثال هزینه ما در مبادلات بین 10 تا 20 درصد افزایش یافته و مجبوریم کالاها را با قیمت بالاتر خریداری کنیم یا برای صادرات، هزینه بیشتری پرداخت کنیم.

وی با اشاره به شرایط اقتصاد ترکیه در هفته های گذشته، تشریح کرد: ما در سال 1397 و همزمان با افزایش قیمت دلار، یک فضای مطلوب برای جهش صادرات غیرنفتی در اختیار داشتیم اما با توجه به فشار تحریم ها و مشکلات داخلی، امکان استفاده از این فرصت به وجود نیامد.

این در حالی است که ترکیه همزمان با کاهش ارزش لیر افزایش قابل توجهی را در آمار صادراتی به ثبت رسانده است.

رییس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: آمارها می گویند که در اکتبر سال 2021، میزان صادرات ترکیه 20 درصد افزایش یافته و صادرات این کشور در ماه های گذشته به 21 میلیارد دلار رسیده و پیش بینی می شود این رقم در پایان سال از مرز 220 میلیارد دلار نیز عبور کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خواسته بخش خصوصی، پیگیری برجام است

خواسته بخش خصوصی، پیگیری برجام است