مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 10:252021-12-21فرهنگي

بگذارید بچه ها بازیگر دنیای قصه ها شوند


بازی و قصه درمانی، ارکان مهم تربیتی کودک هستند که لازم است در هیاهوی زندگی و شلوغی پرازدحام فضای مجازی بدان توجه شود؛ - ایسنا/خراسان جنوبی یک روانشناس کودک بیان کرد: بازی و قصه درمانی، ارکان مهم تربیتی کودک هستند که لازم است در هیاهوی زندگی و شلوغی پرازدحام فضای مجازی بدان توجه شود؛ این امر نباید از خاطر والدین برود چراکه کودک برای ایفای نقش در محیط اجتماع به این دو اصل نیاز دارد.

فاطمه حسینی فر در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بازی در تکامل وجودی کودکان نقش دارد و می تواند نقش های آنان را در آینده بسازد؛ بازی می تواند حس احترام به دیگران، مهربانی و خلوص را در کودک پرورش دهد و حس نوآوری و همدلی و نوع دوستی را در او شکوفا کند.

وی با اشاره به اینکه هنوز تعریف جامعی از بازی ارائه نشده که مورد قبول همه باشد، گفت: کودک بازی را از دست زدن به وسایل اطراف خود آغاز می کند و با رشد سنی، به بازی های پیچیده تری می پردازد.

این روانشناس کودک با بیان اینکه همین که کودک به نحوی بازی با اشیا را آغاز کرد، واکنش او نسبت به کودکان دیگر تغییر می کند، اظهار کرد: بازی رشد هوشی کودک را افزایش می دهد؛ کودک هر رفتاری که در بازی در پیش می گیرد، در بزرگسالی نیز از بسیاری جهات همان رفتار را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بگذارید بچه ها بازیگر دنیای قصه ها شوند

بگذارید بچه ها بازیگر دنیای قصه ها شوند