مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 10:552021-12-21سياسي

51 درصد فارغ التحصیلان کشاورزی بیکار هستند


نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: از 100 درصد دانشجویانی که وارد حوزه کشاورزی می شوند 51 درصد فاقد شغل هستند و تنها 49 درصد شاغل می شوند.

- ، علیرضا عباسی ظهر سه شنبه در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای تخصصی کشاورزی و شیلات زیبادشت در استان البرز با بیان اینکه یکی از حوزه های مهم استقلال، استقلال اقتصادی و غذایی است، اظهار کرد: در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی که به ما مربوط است باید ادای دین کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی با محدودیت آب، خاک و اعتبارات مواجه هستیم، تصریح کرد: مهمترین محدودیت کشاورزی، منابع انسانی است؛ ابتدای انقلاب 70 درصد جامعه را جامعه روستایی تشکیل می داد اما امروزه به 25 تا 30 درصد تقلیل پیدا کرده و متوسط سن بهره برداران هم به بالای 50 سال رسیده است.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه در دانشکده های کشاورزی و منابع طبیعی تربیت نیروی انسانی صورت می گیرد اما با مشکلاتی روبه رو هستیم، افزود: از 100 درصد دانشجویانی که وارد حوزه کشاورزی می شوند 51 درصد فاقد شغل و 49 درصد شاغل می شوند.

وی خاطرنشان کرد: 40 درصد افراد فاقد شغل در این حوزه به دنبال هیچ شغلی نیستند، بنابراین برنامه مهارتی لازم است که این دانشجویان در عرصه کشاورزی شاغل شوند همچنین از افرادی که شغل پیدا می کنند 35 درصد به حوزه کشاورزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

51 درصد فارغ التحصیلان کشاورزی بیکار هستند

51 درصد فارغ التحصیلان کشاورزی بیکار هستند