مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 11:102021-12-21اجتماعي

درخواست محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از مردم


مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد از مردم خواست درصورت مشاهده حیات وحش آسیب دیده و سرما زده ضمن مراقبت موضوع را به ادارات شهرستانی گزارش دهند.

- سید اسدالله هاشمی گفت: در این روزها که هم سرما و هم شکارچیان غیرمجاز در کمین آنان نشسته اند مردم در فصل سرما هوای حیات وحش را داشته باشند، وی افزود: اکنون که هوای پارک ملی دنا رو به سردی رفته است و احتمال پوشیده شدن مراتع از برف و یخ زدن روان آبها بیشتر می شود وحوش مجبورند برای تامین علوفه مورد نیاز خود به سوی پایین دست و دامنه های دنا در حومه روستاها حرکت کنند و حالا وظیفه ملی همگان ایجاب می کند از گونه های جانوری دنای سترگ محافظت نمایند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد به کمبود محیط بان در استان اشاره و اظهارکرد: براساس استانداردهای جهانی به ازای هر یک هزار هکتار یک محیط بان نیاز است اما این در حالی که اکنون هر محیط بان در منطقه حفاظت شده دنا از چهار هزار هکتار عرصه محافظت می کند ان هم در منطقه ای که تمام عرصه هایش کوهستانی و تردد در آن بسختی صورت می گیرد.

هاشمی از مردم خواسته در حفاظت از حیات وحش سرمازده با محیط بانان همکاری و همیاری کرده و از به دام انداختن و شکار آنان خودداری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از مردم

درخواست محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از مردم