مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 11:452021-12-21سياسي

بیش از نیمی از دانش آموختگان رشته کشاورزی بیکارند


از 100 درصد دانشجویانی که وارد حوزه کشاورزی می شوند 51 درصد فاقد شغل و 49 درصد شاغل می شوند، گفت: 40 درصد افراد فاقد شغل در این حوزه به دنبال هیچ شغلی نیستند بنابراین برنامه مهارتی لازم است که این دانشجویان در عرصه کشاورزی شاغل شوند همچنین از افرادی که شغل .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، علیرضا عباسی، نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای تخصصی کشاورزی و شیلات زیبادشت البرز با بیان اینکه یکی از مباحث مهم این حوزه، استقلال اقتصادی و غذایی است، گفت: در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی که به ما مربوط است باید ادای دین کنیم.

عباسی با اشاره به این مطلب که در حوزه کشاورزی با محدودیت آب، خاک و اعتبارات مواجه هستیم، اظهار کرد: مهمترین محدودیت کشاورزی، منابع انسانی است.

ابتدای انقلاب 70 درصد جامعه را جامعه روستایی تشکیل می داد ولی امروزه به 25 الی 30 درصد تقلیل پیدا کرده است و متوسط سن بهره برداران هم به بالای 50 سال رسیده است.

وی با اشاره به این مطلب که در دانشکده های کشاورزی و منابع طبیعی تربیت نیروی انسانی صورت می گیرد ولی با مشکلاتی روبرو هستیم، افزود: از 100 درصد دانشجویانی که وارد حوزه کشاورزی می شوند 51 درصد فاقد شغل و 49 درصد شاغل می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از نیمی از دانش آموختگان رشته کشاورزی بیکارند

بیش از نیمی از دانش آموختگان رشته کشاورزی بیکارند