مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 11:502021-12-21اجتماعي

تکه هایی از سیارک ریوگو اولیه ترین مواد بررسی شده روی زمین هستند


دو مطالعه جدید ویژگی های شگفت انگیزی را از نمونه ای که از سیارک ریوگو توسط فضاپیمای هایابوسا 2 متعلق به آژانس فضایی ژاپن به زمین آورده شد، - تکه هایی از سیارک "ریوگو" اولیه ترین مواد بررسی شده روی زمین هستند دو مطالعه جدید ویژگی های شگفت انگیزی را از نمونه ای که از سیارک "ریوگو" توسط فضاپیمای "هایابوسا 2" متعلق به آژانس فضایی ژاپن به زمین آورده شد، نشان می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، ذرات ریز سنگی جمع آوری شده از سیارک ریوگو از ابتدایی ترین ذرات موادی هستند که تاکنون روی زمین بررسی شده اند و می توانند نگاهی اجمالی به منشاء منظومه شمسی به ما بدهند.

سیارک ریوگو با نام علمی 162173 ریوگو قطری در حدود 900 متر دارد و بین زمین و مریخ به دور خورشید می چرخد ​​و گهگاه از مدار زمین عبور می کند.

این سیارکِ دارای کربن یا سیارک نوع C در حین عبور از فضا مانند یک فرفره می چرخد و دانشمندان فکر می کنند که مانند سایر سیارک های نوع C، احتمالاً حاوی موادی از سحابی(ابر غول پیکری از غبار و گاز) است که خورشید ما و سیاره های منظومه شمسی را میلیاردها سال پیش به دنیا آورده است.

در سال 2019، فضاپیمای ژاپنی هایابوسا2 (Hayabusa2) نمونه هایی را از سطح ریوگو جمع آوری کرد و در ششم دسامبر 2020، این نمونه ها با موفقیت در یک محفظه دربسته درون ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکه هایی از سیارک ریوگو اولیه ترین مواد بررسی شده روی زمین هستند

تکه هایی از سیارک ریوگو اولیه ترین مواد بررسی شده روی زمین هستند