مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 12:352021-12-21اقتصادي

احتمال فرونشست دشت اردبیل به دلیل اضافه برداشت از آب های زیرزمینی


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: وضعیت منابع آب استان اردبیل حاد و نگران کننده بوده و دشت اردبیل به دلیل اضافه برداشت از آب های زیرزمینی با احتمال فرونشست مواجه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، علی حیدری اُناری بعدازظهر امروز در نشست هم اندیشی با استارت آپ ها و شرکت های سیمای ترسیم شده قبلی از استان اردبیل با عناوینی همچون سرزمین چشمه های بهشتی، وضعیت منابع آب استان حاد و نگران کننده بوده و دشت اردبیل به دلیل اضافه برداشت از آب های زیرزمینی با احتمال فرونشست مواجه است.

وی افزود: بر اثر کم توجهی به میزان مصرف آب در گذشته، سطح تراز آبخوان اردبیل سالانه به طور متوسط 27 سانتی متر افت می کند که در خشکسالی اخیر این رقم حدودا به 2 برابر رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با تاکید بر لزوم همکاری تمامی ارگان ها، سازمان ها، مراکز علمی و دانشگاهی با بخش آب برای فرهنگ سازی و به تعادل رساندن آبخوان در چارچوب برنامه سازگاری با کم آبی استان تصریح کرد: باید راهکارهای علمی و کاربردی برای تثبیت مصارف آب زیرزمینی در بخش های مختلف و مدیریت بهینه را به کار بگیریم.

راه تأمین نیاز آب شرب مرکز استان اردبیل انتقال آب است حیدری اُناری با بیان این که باید میان برداشت و تغذیه دشت اردبیل توازن وجود داشته باشد، ادامه داد: تغذیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال فرونشست دشت اردبیل به دلیل اضافه برداشت از آب های زیرزمینی

احتمال فرونشست دشت اردبیل به دلیل اضافه برداشت از آب های زیرزمینی