مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 13:452021-12-21فرهنگي

پلان مدیریت کاخ گلستان تهیه می شود


مدیرکل پایگاه های میراثی وزارت میراث فرهنگی گفت: پلان مدیریت کاخ گلستان از سوی این مجموعه میراث جهانی در دست تهیه است.

- ، فرهاد عزیزی زلانی گفت: در پلان مدیریت کاخ گلستان باید ضمن رفع معضلات محدوده و پررنگ کردن نقش میراث جهانی در زندگی مردم به استراتژی تقویت و پیوند مجدد ساختاری و محتوایی کاخ گلستان با دیگر ارزش ها و عناصر تاریخی و فرهنگی پهنه تاریخی شهر تهران دست پیدا کنیم.

مدیرکل پایگاه های میراث فرهنگی افزود: در سراسر جهان سایت های میراث فرهنگی و طبیعی متعددی وجود دارند که اهمیت خاصی برای بشر دارد، در این میان برخی از این سایت ها برای بشریت ارزش منحصر به فرد و برجسته دارد.

عزیزی افزود: یک سایت زمانی به سایت میراث جهانی تبدیل می شود که به علت ارزش منحصربه فرد جهانی در فهرست میراث جهانی سازمان آموزش، علمی و فرهنگی ملل متحد یا یونسکو قرار می گیرد.

او تصریح کرد: به استناد دستورالعمل اجرایی کنوانسیون میراث جهانی، ارزش منحصربه فرد به معنای اهمیت فرهنگی یا طبیعی یک اثر است، آن هم به شکلی که آنقدر استثنایی باشد که مرزهای ملی را در نوردد و برای نسل های فعلی و آتی همه بشریت اهمیتی مشترک پیدا کند.

عزیزی زلانی گفت: کاخ گلستان یکی از آثار ثبت جهانی ایران است که در دوم تیرماه 1392 در سی و هفتمین اجلاس سالانه کمیته میراث جهانی یونسکو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پلان مدیریت کاخ گلستان تهیه می شود

پلان مدیریت کاخ گلستان تهیه می شود