مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 14:452021-12-21اقتصادي

توافق ایران و عراق برای احداث و تکمیل راه آهن شلمچه-بصره


وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه حضور سرمایه گذاران در تکمیل پروژ ه های حمل و نقلی تقویت می شود، از تولید واگن باری و مسافری با توان داخل خبر داد و گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی امروز 30 آذر در مراسم ورود 526 دستگاه واگن به ناوگان ریلی که در ساختمان ایستگاه راه آهن تهران برگزار شد، ضمن تبریک هفته حمل ونقل به همه دست اندرکاران این حوزه، برای این قشر عظیم در کشور که همواره در حال خدمت رسانی به کشور و مردم هستند آرزوی سلامت و توفیق کرد .

عضو کابینه دولت سیزدهم توضیح داد: حوزه حمل و نقل یکی از حوزه های مهم و تاثیرگذار کشور است و به لحاظ ژئوپلتیک حمل و نقل می تواند بیش از 20 درصد GDP کشور را تامین کند که امروز با وجود این شرایط به دلایل متعدد، عقب ماندگی های جدی در این بخش وجود دارد.

وی تصریح کرد: حجم باری که به ویژه در منطقه همسایگان ما و کشورهای دوردست کشور ما که امکان دسترسی به آنها وجود دارد، می تواند سهم قابل توجهی باشد که باید بخشی از درآمد کشور در این بخش ایجاد بشود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در مجلس نیز بارها برای تامین زیرساخت های ترانزیتی تاکید کرده است، توضیح داد: برای آنکه به حد مطلوبی در بخش ترانزیت کشور برسیم به ویژه در بخش ریلی نیازمند اعتبارات فراوانی ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق ایران و عراق برای احداث و تکمیل راه آهن شلمچه-بصره

توافق ایران و عراق برای احداث و تکمیل راه آهن شلمچه-بصره