مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 21:252021-12-21سياسي

ثبت طولانی ترین وقف کشور به نام یک «خانم»!


شهر قیدار و روستای رازبین از شهرهای استان زنجان وقفی بوده و موقوفاتی همچون مدرسه و مسجد علمیه زنجان نام بانوی زنجانی را بر تارک موقوفات کشور درخشان کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، وقف سنتی حسنه و یادگاری ماندگار از ائمه اطهار (ع) است که به عنوان الگویی به جوامع راه یافته است، واقفان خیر اندیش همواره در طول تاریخ منبعی برای خیر رسانی به آحاد جامعه بوده  و با وقف اموال مادی و معنوی دین خود را به جامعه خویش ادا کرده‎اند.

از سنت‎های بیشمار و حسنه الهی وقف از قدمت بیشتری در اسلام برخوردار است به گونای که پیامبر گرامی اسلامی و پس از آن حضرت علی (ع) از بزرگترین واقفان نظام اسلامی هستند که به عنوان الگویی برای جامعه خود و جوامع پس از آن بوده‎اند.

در حال حاضر نیز سنت وقف در قالب ادارات کل اوقاف و امور خیریه مدیریت می‎ شود و بر اساس نیت واقفان، وقف های بیشماری در استان های مختلف کشور اجرایی می شود.

وقف های جدید و گاهی منحصر به فردی نیز در استان‎ها از سوی مردم صورت می‎گیرد که این واقفان الگوهایی برای نسل های جدید و آینده جامعه محسوب می شوند.

در استان زنجان نیز موقوفات از اهمیت ویژه ای برخوردارند و همه ساله به تعداد موقوفات استان اضافه می شود امسال نیز در چندین وقف جدید به این مجموعه گرانسنگ و با ارزش افزوده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت طولانی ترین وقف کشور به نام یک «خانم»!

ثبت طولانی ترین وقف کشور به نام یک «خانم»!