مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 دی 1400 ساعت 03:202021-12-21اقتصادي

تبعات حذف مالیات بر مصرف سیگار/تحمیل هزینه های درمان به مردم


عضو کارگروه آموزش کنترل دخانیات گفت: حذف مالیات بر مصرف سیگار در لایحه بودجه سال 1401، کاهش مصرف دخانیات و بیماری های ناشی از مصرف مواد دخانی را به حاشیه می راند.

- آزاده نظری، در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به حذف مالیات بر مصرف سیگار در لایحه بودجه آینده افزود: این حذف در صورتی انجام شده است که در لایحه بودجه سال 1400 مالیات بر مصرف سیگار بیش از 4,000 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: مستندات علمی و قوانینی که در داخل کشور و یا سطح بین الملل در خصوص مبارزه با دخانیات تصویب می شود، با هدف حفاظت سلامت عمومی در برابر منابع صنایع دخانی است.

بنابراین هر چه نفع صنعت دخانیات افزایش یابد، منافع حوزه سلامت که همان کاهش مصرف دخانیات با اعمال تمهیدات مالیاتی است کاهش می یابد.

عضو کارگروه آموزش کنترل دخانیات ادامه داد: در قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات مصوب سال 85 برای حفاظت از سلامت عموم جامعه به تمامی جنبه های آسیب رسان صنعت دخانیات توجه شده و برای هر کدام تمهیدات قانونی در نظر گرفته شده است.

چه در بخش تبلیغ، فروش و توزیع محصولات دخانی، کاهش مصرف، ترک دخانیات، حفاظت از مردم در مقابل دود دست دوم دخانیات و غیره که متأسفانه در اکثر موارد نظارت بر حسن اجرای برخی مواد قانونی در سطح جامعه ضعیف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبعات حذف مالیات بر مصرف سیگار/تحمیل هزینه های درمان به مردم

تبعات حذف مالیات بر مصرف سیگار/تحمیل هزینه های درمان به مردم